Hoe ben je je platform begonnen?
Ik heb een tijd in de online-magazinebranch gewerkt en heb toen een eigen online magazine a.k.a. platform opgezet. Dit was 4 jaar geleden. Gericht op lifestyle. Maar ik merkte dat ik weinig aansluiting vond bij de toentertijd bestaande magazines. Of ze waren heel niche, of heel massaal. Ik miste een beetje die edge. De uitstraling van bijvoorbeeld Glossier (is een beauty brand, geen magazine, maar die “coolness” miste ik). Nou, toen ben ik maar begonnen.
Hoe combineer je dat in hemelsnaam met kinderen?
We hebben goede hulp van buitenaf (oma’s, oppassen, crèche) en ik ben net bevallen van de derde. Geen idee dus hoe het straks zal zijn. Ook ben ik een boek aan het schrijven over de reis die je maakt als vrouw in het moederschap. Hierin is een belangrijk onderwerp ‘werk’.
Wat doe je momenteel allemaal aan werkzaamheden?
Ik heb een eigen Instagram-account, hier, waar ik aandacht aan besteed. Ik maak iedere maandag podcasts (hier), ik schrijf artikelen voor The Mompany, onderhoud The Marketplace, onderhoud de contacten en het proces met de fabriek waar de kledinglijn van The Mompany wordt gemaakt en ben dus bezig met een boeklaunch (wat nu even prioriteit heeft).
Hoeveel mensen werken er in je bedrijf?
We hebben twee aandeelhouders en ik ben de uitvoerende. Uiteraard zijn er hele lieve contributors (Bregje, ik ben je eeuwig dankbaar) en werk ik samen met bijvoorbeeld Kindergarden die ook voorziet van mooie expertise content.
Op welke prestatie ben je het meest trots?
Op het feit dat ik de mogelijkheid heb om moeders met elkaar te verbinden. Het moederschap kan overweldigend zijn als je er eenmaal in zit. We leggen onszelf te veel druk op: we moeten van alles. Dit perfectionisme in combinaties met keuzes en meningen kan voelen als zwaar. Juist door ruimte te maken in je lijf en hoofd en je ergens bij kunnen aansluiten (ik noem dit The Mommunity) geeft helderheid, peace en joy. Do less, be more, you’re the momb is het motto.
Hoe is de kledinglijn tot stand gekomen?’
Als grapje. Een goede kennis van mij werkt samen met verschillende fabrieken en ik vroeg of het mogelijk zou zijn om t-shirts te laten produceren met La Mamma erop. Het logo is door een vriendin van mij gemaakt. Spannend enerzijds en het was een mooi idee om The Mommunity te vergroten. Nou, dat was het dus blijkbaar, want ze waren binnen twee weekenden compleet uitverkocht. Nu, een jaar later, heb ik besloten nog een ontwerp te laten maken en La Mamma terug te laten komen. Kids en Kurken en The Mompany doen een leuke winactie.
Wat zijn je doelstellingen op de lange termijn?
The Mommunity vergroten door webinars, e-courses en producten, plus eerlijke, kleinere en grote producenten de kans geven om hun producten te laten zien op The Mompany. Overigens kun jij ook meedoen. Heb jij nog kleding of spullen van je kroost of jezelf uit het moederschap (denk aan zwangerschapskleding, draagdoeken) dan kun je ze hier gratis op The Marketplace zetten! Let’s create a better world for the next generation.
Wat is de grootste les die je hebt geleerd sinds je kinderen hebt?
Dat je kinderen de mooiste, grootste spiegel zijn en dat onze kinderen hier zijn om ons iets te leren. Vooral de kinderen van nu zijn veel wijzer en empathischer dan we denken. Don’t push them! Je moet ze kaders geven, maar het zijn geen mini-me’s. Ze weten zelf heel goed wat ze willen.
Wat wil je alle moeders meegeven?
Dat er niks mis is met het feit dat je je eigen ‘shit’ eerst moet oplossen, voordat je het aan je kinderen meegeeft. Iedere vader en moeder draagt bagage met zich mee. Deze krijgen we door ouders, voorouders etc. Daardoor ontstaan patronen en reageer je in bepaalde situaties op een bepaalde manier. Denk aan angst, boosheid, verdriet. Een kind kan deze reacties oproepen. Ga op zelfonderzoek uit. Het geeft zo veel rust en ruimte en op deze manier, kun je nog meer genieten in het moederschap.
WINACTIE:
Win een spiksplinternieuwe van Kids en Kurken en het nieuwste exemplaar van The Mompany! Wat moet je doen? Volg @kidsenkurken en @themompany op Instagram en zet onder de post (hier) waarom jij dit fashion pakket wilt hebben!
FLORINE (klik hier voor haar Instagram en hier voor haar website)